• خانه
  • /
  • بلاگ
  • /
  • هرگز رویاهای‌تان را فراموش نکنید
ارسال شده در تاریخ:14 بهمن 1395

هرگز رویاهای‌تان را فراموش نکنید

شما باید بدانید که کدام یک از خواب‌هایی که می‌بینید معنای خاصی دارند، و چه هشدارهایی در پی دارند.

اصولاً رویاهایی که می‌بینیم، بازتابی از زندگی روزمره‌ی ما هستند. نشانه‌ها و تعابیری که هرکدام از رویاهای ما دارند، در زندگی واقعی ما تأثیر می‌گذارند. تصاویری که در خواب‌ها و رویاهای‌مان می‌بینیم، درون ما را به ما نشان می‌دهند، البته تنها درصورتی که به‌درستی معنا و مفهوم‌شان را درک کنیم. در این متن شش رویای متداول و معمول و درعین‌حال، قابل توجه را با معانی و تعابیرشان بررسی می‌کنیم.

تعبیر خواب پرواز کردن

این خواب‌ها بسیار معمولند و می‌توانند تعبیری بر قدرت و اعتمادبه‌نفس باشند. کلید اصلی وقتی است که از زمین بلند می‌شوید. وقتی این کار را می‌کنید، از محدودیت‌های‌تان فراتر می‌روید. پرواز کردن یک حس آزادی فراتر از توانایی‌های طبیعی بشری است، بنابراین وقتی پرواز می‌کنیم، به قدرت یا عدم قدرت درونی خود پی می‌بریم. جایگاه فکری و ذهنی شما نیز با رویای پروازتان آشکار می‌شود. یک فرود آرام موهبت است ، اما افتادن و سقوط کردن در هنگام پرواز، به‌معنای مشکل روحی و یا معنوی است. در آیین هندو، پرواز کردن به‌معنای توانایی پرواز در عالم خیال در کهکشان‌هاست؛ به این معنا که شما می‌توانید در تصورتان به مکان‌های مختلف پرواز کنید.

تعبیر خواب غذا

رویاهایی که درباره‌ی غذا هستند ، عموماً به افکارتان مربوط می‌شوند، اما می‌توانند انعکاسی از رویاها و آرزوهای ناتمام ما باشند. وقتی از زندگی‌مان راضی نیستیم، ترجیح می‌دهیم خودمان را در رویاهای‌مان غرق کنیم و غذا انتخاب اول ماست. هر نوع غذایی که در خواب‌های‌مان می‌بینیم، بسته به نوع و رنگش، معنا و تعبیر خاصی در پی دارد. به‌طور مثال، گردو به تونایی ذهنی و مغزی اشاره دارد، درحالی‌که تعبیر دیدن انبه در خواب، عموماً به‌معنای شهوت و هوس است.

تعبیر خواب تعقیب شدن

اگر در خواب ببینید کسی دارد تعقیب‌تان می‌کند ، دلیل بر اضطراب و ترس است، چون شما انسان آسیب‌پذیری هستید. در خواب، شما را تهدید فیزیکی می‌کنند یا نمی‌توانید فرار کنید. این‌که چگونه در رویای‌تان بر تعقیب شدن غلبه می‌کنید نشان می‌دهد که چگونه در زندگی واقعی، می‌توانید بر فشار و استرس غلبه کنید. این‌که در خواب تعقیب ‌تان کنند، می‌تواند به‌معنای اجتناب از رویارویی با مسائل باشد، البته شما می‌توانید از این کار به‌عنوان حربه هم استفاده کنید. اگر در خواب به‌طرف کسی که تعقیب‌تان می‌کند، برگردید و با او روبرو شوید، به‌معنای این است که در زندگی واقعی‌تان هم با مسائل و مشکلات روبرو می‌شوید و به آن‌ها غلبه می‌کنید. اگر کسی که تعقیب‌تان می‌کند، از سرراه‌تان کنار برود، به این معناست که در رویای‌تان اشخاص زیادی سعی در شکست دادن شما دارند و شما دارید خودتان را آماده می‌کنید تا بر ترس‌های‌تان غلبه کنید.

تعبیر خواب مفاهیم عرفانی

دیدن مفاهیم عرفانی مانند صلیب، اسب تک‌شاخ، یا خدایان و الهه‌های قومی و مربوط به تمدن یک کشور، عموماً به‌معنای این است که شما دارید یاد می‌گیرید تا به چیزی اساطیری، یا یک قدرت برتر ایمان داشته باشید. دیدن این مفاهیم در خواب، نوعی تأکید است و می‌خواهد به شما یادآوری کند که به دنبال معنا و مفهوم عمیق‌تری در زندگی باشید. ممکن است در زندگی شما، چیزی وجود داشته باشد که از شما پنهان شده. در رویای‌تان، شما این موضوع را حس می‌کنید، و دلیل ویژه و شناخته‌نشده‌ای برای آن در نظر می‌گیرید. چون درمی‌یابید که این قدرتی فراتر از قدرت شماست. در دوران باستان و تمدن‌های گذشته، دیدن مفاهیم و اشیاء مقدس در خواب، در حقیقت پیامی اساطیری و عرفانی بود که شما را به‌سوی سرنوشت‌تان هدایت می‌کرد.

تعبیر خواب لخت بودن

لخت بودن در خواب، بسته به موقعیت زمانی از زندگی‌تان که این خواب را می‌بینید، متفاوت است. لباس همیشه به‌معنای پوشیدگی است، چون انسان، تنها حیوانی است که بدنش را با لباس می‌پوشاند. اگر در رویای‌تان، همه لباس پوشیده‌اند و تنها شما لخت هستید، این به‌معنای آسیب‌پذیری است و این‌که شاید شما نیاز دارید تا از سوی جامعه پذیرفته شوید. لخت بودن در خواب، هم‌چنین به این معناست که شما دارید چیزی را از بقیه مخفی می‌کنید و از آشکار شدنش می‌ترسید.

اگر بخواهیم این خواب را از نظر میزان جسارت شما بررسی کنیم، می‌تواند به این معنا باشد که شما چیزی برای پنهان کردن از دیگران ندارید و مانند کسانی که شخصیت نمایشی دارند، عاشق این هستید که در مرکز توجه باشید و دیده شوید.

تعبیر خواب حیوانات

دیدن حیوانات در خواب ، بسته به نوع حیوانی که می ‌بینیم، تعابیر متفاوتی دارد . معمولاً ، حیوانات نشانه‌ای از بخشی از شخصیت شما، یا ترس‌ها و امیدهای شما هستند. اگر حیوانی که در خواب می‌بینید، وحشی است، اشاره به بخش‌هایی از ناخودآگاه‌تان است که هنوز رام نشده. اگر حیوانی اهلی را می‌بینید، بازتابی از ضمیر آگاه و هوشیار منظم و رام شما دارد یا آن حیوان خاصی که در خواب دیده‌اید، معنای ویژه‌ای در زندگی شما دارد. تمدن‌ها و سرزمین‌های زیادی هنوز بر این باورند که حیوانی که در رویای‌تان می‌بینید، همان حیوان شخصیت شماست. –حیوانی که بیش‌ترین شباهت را به شخصیت شما دارد. آنان بر این باورند که انسان می‌تواند بیاموزد تا حیوانی که در خواب می‌بیند را دنبال کند تا خود واقعی‌اش را پیدا کند.

اگر حیوانی که در خواب می‌بینید، حرف بزند، بیانگر رازها و موضوعاتی در زندگی‌تان است که مراجع مرسوم نمی‌توانند معنای آن را بیابند.

خوشبختانه ، با درک معنی و مفهوم رویاهایی که می‌بینیم ، می‌توانیم بیش‌تر خود وجودی‌مان را درک کنیم. سرزمین رویاهای ما امنیت و حفاظت کم‌تری دارد، و احساسات زیادی که نمی‌توانیم یا می‌ترسیم در اوقات بیداری بروزشان بدهیم، در خواب‌های‌مان نمایان می‌شوند. خواب‌های خوب ببینید    

ترجمه : فال نما 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *