ارسال شده در تاریخ:27 دی 1395

سال جدید،شمای جدید

چطور می‌توان به سلامتی و تناسب اندامی که ایده‌آل ماست، برسیم؟ این متن شامل راهنمایی کلی برای متولدین  هر ماه تولد است.

آخرین بار که توانستید از اولین ماه سال تا آخرین ماه سال، بر تصمیم‌تان بمانید و به آن عمل کنید کی بود؟ اگر شما هم مثل اغلب مردم باشید، احتمالاً پاسخ‌تان هرگز است – مخصوصاً اگر تصمیم اولیه‌تان افزایش میزان سلامتی و تناسب اندام‌تان باشد. برای بیش‌تر ما، این هدف دقیقاً به همان اندازه امکان‌پذیر است که سبز شدن بال یا پرواز به ماه ممکن است- و، در عمل نیز، تقریباً همان‌گونه به‌نظر می‌رسد.

مسئله این است که این اهداف ممکن است غیرعملی به‌نظر بیایند. ما غالباً خود را درحالی تصور می‌کنیم که هیکل و بدنی کاملاً متمایز از آن‌چه واقعاً هست، داریم.

در دوران رنسانس و امپرسیونیسم، زن ایده‌آل، اندامی شکننده، بلورین و تپل داشت، بدنی با انحناهای شهوانی. در دهه‌های 60 و 70، که زنان ورزشکار با دریافت مدال‌های متعدد، خود را در ردیف برابری با همتاهای مردشان قرار دادند، اندام ایده‌آل برای زنان، اندامی ورزشکاری و ماهیچه‌ای بود. امروزه، باوجود انتقادهای متخصصین سلامت بانوان، اندام ایده‌آل برای یک زن، باریک بودن است-بدنی که طرح کلی‌اش استخوانی باشد. ایده‌آل‌ترین اندام برای مردان نیز ظریف و ورزشکاری است، که اگرچه این نوع اندام خود به دو دسته‌ی ورزشکاری پر و سنگین‌وزن (مانند فوتبالیست‌ها) و ورزشکاری ظریف و باریک (بسکتبالیست‌ها و دونده‌ها) تقسیم‌بندی می‌شود.

انتظار نداشته باشید که نوع اندام‌تان کاملاً تغییر کند و به نوع دیگری تبدیل شود. ممکن است تلاش هم بکنید اما، این اتفاق نمی‌افتد. تا زمانی که اندامی متناسب و سالم داشته باشید، اصلاً مهم نیست که بدنی تپل داشته باشید. نقاشان امپرسیونیست هم همین نظر را داشتند درعین‌حال که برنامه‌ریزی برای تناسب و سلامتی اندام‌تان را انجام می‌دهید، به این نکته فکر کنید.

زیاد خودتان را درگیر ترازو نکنید. ترازو، همیشه یک معیار قابل اعتما برای بررسی درست پیش‌رفتن برنامه‌ی تناسب اندام‌تان نیست. ممکن است در ماه اول، 9کیلوگرم وزن کم کنید، اما بعد از آن، ناگهان روند کاهش وزن‌تان به کندی عمل خزیدن پیش ‌رود. بدن‌تان می‌تواند کمبود چربی را با آب جایگزین کند، یا خیال کند که قحطی شده و با استفاده از ذخایر غذای خود به زندگی ادامه دهد هم‌چنین، اگر درحال ماهیچه‌ای کردن بدن خود هستید، نمی‌توانید آن میزان از کاهش وزنی که ترازوی وزن‌تان نشان می‌دهد را به وضوح ببینید، چون ماهیچه‌ها حجیم‌تر از چربی به‌نظر می‌آیند. سعی کنید به کاهش وزن، کم‌تر از افزایش سلامت عمومی و کلی بدن‌تان توجه کنید.

  برج حمل-فروردین ماه

اگرچه تعداد کمی از متولدین برج حمل نیاز به کاهش وزن خود دارند، شما اغلب نیازی به ورزش کردن نمی‌بینید. ممکن است فکر کنید پیاده‌روی از در ورودی تا محلی که ماشین‌تان پارک شده، به‌عنوان ورزش برای شما کافی است اما این، بدن را ضعیف می‌کند. حتی اگر به رژیم گرفتن احتیاجی ندارید، باید بدانید ورزش کردن برای یک متولد برج حمل، امری حیاتی است. ورزشی را که از نظرتان جالب و هیجان‌انگیز است انتخاب کنید –حتی شاید یک ورزش رقابتی- و به آن بچسبید.

برج ثور-اردیبهشت ماه

متولدین برج ثور عاشق غذاهای خوب هستند، اگر برای مدتی خود را تسلیم غذاهای خوب کنید، در پایان احتمالاً هفته‌ها وقت صرف تلاش برای بازگشت به عادت قدیمی غذایی خود خواهید کرد. یک کتاب آشپزی غذاهای کم‌چرب خوب می‌تواند شما را برای مدت به طور قابل توجهی طولانی‌تر رو‌به‌جلو هل دهد. برای دو یا سه ماه برنامه‌ریزی کنید بعد از آن، در تمام طول باقی‌مانده‌ی سال غذاهای خوب خواهید خورد و وزن کم می‌کنید.

برج جوزا-خرداد ماه

متولد برج جوزا می‌تواند چندین روز را با غذای خیلی کم سر کند –تا حدی که می‌توان گفت جزو نمادهای محدود متولدین ماه هستند که دراقع، به افزایش وزن نیاز دارند. بهتر است روی ورزش‌هایی که استرس کم‌تری دارند و نظم و ترتیب بیش‌تری، مانند یوگا یا تای‌چی تمرکز کنید. شما مانند یک اسب مسابقه به پیش می‌روید و درنهایت انرژی خیلی کمی برای خود باقی می‌گذارید. کمی آهسته‌تر.

برج سرطان-تیر ماه

بافت‌های بدن‌تان تمایل به نگهداری آب دارند، به همین خاطر باید میزان سدیم بدن‌تان را کم کنید. اگر به نمک علاقه دارید، سعی کنید جای‌گزینی برای آن پیدا کنید. همان‌طور که میزان غذای‌تان را کم می‌کنید، روی کم کردن و حذف کردن غذاهایی که منبع چربی و البته سدیم هستند، تمرکز کنید، سپس، ورزشی را که دوست دارید دنبال کنید. شنا می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

برج اسد-مرداد ماه

متأسفانه، غذاهای موردعلاقه‌ی شما دقیقاً همان‌هایی است که باید مصرف‌شان را به حداقل برسانید: غذاهای چرب، مثل گوشت‌های آبدار یا دسرهای لبنی شیرین. به‌هرحال، حتی اگر دستورالعمل‌های غذای کم‌چرب خوبی هم پیدا کنید، باز ممکن است درنهایت، به‌سراغ دستورالعمل غذایی پرچرب بروید. این رژیم جای‌گزین را هم امتحان کنید. ممکن است نتیجه دهد.

برج سنبله-شهریور ماه

آیا شما کالری همه‌چیز را اندازه می‌گیرید، ارزش غذایی تمام مواد را به‌دقت و با وسواس مطالعه می‌کنید و در مقابل چربی و قند طوری عمل می‌کنید که انگار سم هستند؟ دراین‌صورت، شما احتمالاً لاغر، آراسته و خوش‌هیکل هستید، اما رژیم غذایی شما ـ و البته بخش بزرگی از زندگی شماـ تا حد زیادی بدون زرق‌و‌برق و جذابیت است. این خیلی طبیعی و معمول است که برای یک‌بار هم که شده، خیلی سالم برخورد نکنید و به این موضوع به‌عنوان یک رژیم غذایی روحی و روانی نگاه کنید.

برج میزان-مهر ماه

زندگی اجتماعی شما خیلی برای‌تان مهم است، و عموماً در میهمانی‌ها پیش‌غذاهایی می‌بینید که میزان کالری و چربی‌شان دقیقاً به اندازه‌ی یک وعده غذای اصلی است. حال باید چه کرد؟ توافق خوب این است که یکی ، دوتا از آن خوشمزه‌هایش را بردارید و تمام طول شب از آن‌ها نگه‌داری کنید و بعد در خانه یک وعده غذای سالم بخورید.

برج عقرب-آبان ماه

شما نهایت هرکاری هستید. وقتی درگیر چیزی هستید که برای‌تان اهمیت دارد، خوردن را فراموش می‌کنید ــ البته روز بعد با شرکت در یک میهمانی و ضیافت و پذیرایی از خودتان، جبران می‌کنید ـ  این عادت، سیستم بدنی شما را از حالت تعادل خارج می‌کند و البته باعث می‌شود به همان اندازه که دوست دارید، خوش‌هیکل و متناسب بمانید. به عادات غذایی‌تان نظم دهید.

برج قوس-آذر ماه

شما به‌طور طبیعی یک ورزشکار هستید که از کار زیاد لذت می‌برد. اما ممکن است به دلایلی وزن‌تان سنگین‌تر از چیزی باشد که خودتان دوست دارید، سعی کنید در تخیلِ تبدیل شدن به یک سوپرمدل یا یک دونده زیاده‌روی نکنید. اگر بدنی عضلانی و به‌حد کافی ستبر دارید، احتمالاً کاملاً متناسب هستید. زیاد خود را به‌سمت لاغر شدن هل ندهید.

برج جدی-دی ماه

آیا شما معتاد به کار کردن هستید؟ شما کلاً با قهوه، دونات و فست‌فود زندگی می‌کنید، وقتی به ناهار یا شام‌های کاری می‌روید، کلی غذاهای آماده و پرکالری می‌خورید. ورزش؟ این چه سوالی است که می‌پرسید؟ شما سرتان خیلی شلوغ‌تر از آن است که به باشگاه بروید، یا حتی یک پیاده‌روی سریع در مسیرتان داشته باشید. کمی زمان صرف کنید. رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید. انسان‌های جاه‌طلب نمی‌توانند مریض شوند.

برج دلو-بهمن ماه

وقتی صحبت از حفظ سلامتی و رژیم غذایی می‌شود، شما احتمالاً خوش‌شانس‌ترین در میان ماه‌های سال هستید. شما طبیعتاً بدن قوی و سالمی دارید و علایق منطقی و عقلانی زیادی دارید که ذهن‌تان را مشغول نگه‌می‌دارد و خودتان را درمورد غذا اذیت نمی‌کنید. و پیش از آن‌که متوجه شوید، نیم ساعت از زمان‌تان را روی تردمیل گذرانده‌اید. حالا چرا ایستاده‌اید؟ از همین حالا برنامه‌ی سلامتی‌تان را بچینید.

برج حوت-اسفند ماه

بزرگ‌ترین مشکل شما این است که وقتی حال‌و‌هوا و روحیه‌ی بدی دارید  به خوردن پناه می‌برید تا خودتان را آرام کنید. درست مثل همتای متولد برج سرطان خود، بافت‌های بدن شما تمایل دارند تا آب را حفظ کنند. اگرچه، حال‌و‌هوا و روحیه‌ی هنری شما، حواس‌تان را از هرگونه زیاده‌روی در خوردن پرت می‌کند، و اصلاً برای‌تان مهم نیست این غذا از کجا آمده. به‌عنوان فعالیت ورزشی، ترجیح می‌دهید به شنا، یوگا و تای‌چی بپردازید. بدن شما، یک اثر هنری است. بی‌نقص و کاملش کنید.

ترجمه : فال نما 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *