مار

نماد مار در طالع بینی چینی

در طالع‌بینی چینی، در مورد مار با قصد و غرض بیش‌تری نسبت به نمادهای دیگر صحبت شده. تنها چیزی که می‌توان گفت این است که وقتی او در اطراف شماست، حس می‌کنید هیپنوتیزم شده‌اید.

شما از تصمیمات معنوی خوشتان می‌آید، اما برخوردهای مستقیم را ترجیح نمی‌دهید. شما ترجیح می‌دهید مسائل را به روشی زیبا و باسلیقه حل کنید.

تنها تعداد محدودی هستند که در سطح و هم‌رده‌ی شما باشند. بیش‌تر مردم در حد متوسط هستند، معنویت‌شان سطحی است و زندگی‌شان از عدم استحکام برخوردار است. به همین دلیل است که شما دوستان واقعی کمی دارید.

شما شیفته‌ی غوطه‌ور شدن در دنیای زیرکی و روحانی هستید و دوست دارید مسائل را از زوایا و چشم‌اندازهای متفاوت ببینید. اما دنیا گاهی می‌تواند تیره و سنگین باشد، و شما گاهی می‌توانید اسیر نخ‌های ذهن ماهر و خبره‌ی خودتان شوید. به‌همین خاطر است که باید مراقب باشید تبدیل به متفکری نشوید که نمی‌تواند جنبه‌ی شاد زندگی را ببیند.

شما نمی‌توانید کارهای بیهوده انجام دهید. خوشبختانه، وقتی صحبت از استانداردهای شما برای زندگی می‌شود، سرنوشت با شما خوب است. اغلب مارها در شرایطی زندگی می‌کنند که می خواهند، بدون این‌که برای آن تلاش کنند. بعضی از مارها با یک خانواده‌ی خوب ازدواج می‌کنند، و بعضی دیگر نیز راهی دیگر برای زندگی انتخاب می‌کنند که زحمت زیادی نداشته باشد، آن هم تنها با کمک کمی از شانس ذاتی‌شان.

وقتی صحبت از عشق به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌آید، داستان حوا و میوه‌ی ممنوعه است، اما برای گناه کردن به دونفر احتیاج است، یکی برای اغوا کردن و دیگری برای اغوا شدن، و خوب،.. این قصه‌ی عشق شماست.

مردم عادی ممکن است این را فریب آمیز بدانند، اما شما می‌دانید که گاهی مردم به اندازه‌ی کافی بالغ نیستند تا حقیقت بعضی چیزها را بفهمند. حتا اگر گاهی یک اتفاق نامناسبی بیفتد، تنها جذابیت، مرموز بودن و یک چشمک ماهرانه‌ي چشمان دوست‌داشتنی شما باعث می‌شود همه چیز فوراً فراموش شود. هیچ‌کس نمی‌تواند برای مدت طولانی از شما عصبانی باشد.

کسی که به شما اعتماد کند و به راهنمایی‌های شما عمل کند، به موفقیت خواهد رسید.

مار مرد

شما توانایی ویژه‌ای دارید که زنان را شیفته‌خود کنید. به‌محض این‌که یک زن خاص را انتخاب کنید، با ابتکارات و هوش خود قلب او را به‌دست می‌آورید.

اما به محض این‌که شما جذب جذابیت‌های او شوید، در اغلب موارد شما علاقه‌تان به او را از دست می‌دهید. یا ممکن است بخواهید او را در یک قفس طلایی نگه دارید.

اما خداوند این را که او به مرد دیگری نگاه کند یا لبخند بزند را ممنوع کرده. و بنابراین، شما کنترل‌تان را ازدست می‌دهید و دیگر نمی‌توانید مسئولیت واکنش‌های‌تان را به عهده بگیرید.

مار زن

شما در بین تمام اغواکنندگان، از همه اغواکننده‌تر هستید. شما از سر تا پا زن هستید، سرشار از شأن و نجابت، و درعین‌حال خیلی کاردان. اگرچه بعضی مردم فکر می‌کنند که بانوان مار هوس‌باز و بی اخلاق هستند، اما باید گفت این اشتباه‌ترین فکر ممکن است.

شما یک همسر باملاحظه، ملایم و وقف همسر خود هستید که کاملاً به خانواده‌اش وفادار است. اما اگر پیامد احساسات‌تان را دریافت نکنید، هیچ‌کس قادر به پیش‌بینی نتیجه و واکنش شما نیست.

اگر یک زن مار، کوچک‌ترین دلیلی برای حسادت پیدا کند، همه‌چیز ازهم می‌پاشد. از هم پاشیدن این‌جا لزوماً به‌معنای انفجار خشم و فریاد نیست، این حتا می‌تواند در خفا، سکوت و همراه با خشم درونی باشد. مطمئناً بانوی مار نمی‌تواند بپذیرد که فرد دوم باشد. حتا وقتی که تمام علاقه‌اش را به یک مرد از دست بدهد، غرورش اجازه نمی‌دهد تا او را رها کند.

عنصرهای سالیانه برای مار

مارها به داشتن قدرت درونی مشهورند. برخلاف اژدها ها که توانایی‌های‌شان را جار می‌زنند، مارها تمایل دارند که آن را درون خودشان مخفی نگاه دارند. آن‌ها دوست دارند همه‌چیز را تا بالترین حد ممکن کشف کنند. آن‌ها تنها وقتی احساس آسودگی می‌کنند که همه‌چیز را درباره‌ی همه‌چیز بدانند.

مار چوب:

این مار خیلی محتاط است و بیش‌از اندازه محتاط است که بتواند ریسک کند. او توانایی‌ها و استعدادهای زیادی دارد که منتظرند تا کشف شوند. او به یک تدارک و تمهید جامع و کامل نیاز دارد تا برای یک شروع جدید برنامه‌ریزی کند.

مار آتش:

این مار کمی درون‌گرا است، اما می‌داند چطور در مواقع لزوم به خود توجه کند. او از منطقه‌های ناشناخته دوری می‌کند و ترجیح می‌دهد تا در مکان موردعلاقه‌ی خود باشد، مکانی غیر مختل، که با شکیبایی او را احاطه کرده.

مار زمین:

این مار در افسانه‌های چین باستان به‌عنوان ماری که خوشبختی می‌اورد، شناخته می‌شد، زیرا او توانایی این را دارد که بر روی لب‌های کسانی که تنها به خاطر ظاهرش او را احاطه کرده‌اند، لبخند بنشاند. او مدرک زنده‌ی این است که مردم فقط به مادیات برای خوشبختی نیاز ندارند، به لبخند و آرزوهای خوب نیاز دارند.

مار فلز:

اگر به آن‌ها زمان کافی بدهید خیلی از مشکلات را حل می‌کنند. این تجربیات زندگی مار فلز در قالب یک جمله است. درکل، این مار یک بذر می‌کارد و با اشتیاق و صبر منتظر می‌ماند تا جوانه بزند، گیاه از دل خاک سر در بیاورد، رشد کند و میوه بدهد.

مار آب:

وقتی صحبت از رابطه‌ی عاطفی به میان بیاید، این مارها بسیار احساساتی هستند. آن‌ها کاملاً آمادگی این را دارند که یک رابطه‌ی عمیق و طولانی داشته باشند. گاهی خیلی دشوار است که از ورای ظاهر نفوذناپذیرشان فراتر برویم و چهره‌ی واقعی مخفی‌شان را ببینیم.