ارسال شده در تاریخ:26 بهمن 1395

نیروی جادویی رایحه‌درمانی

نیروی جادویی عطر

چطور می‌توان از نیروی عطردرمانی برای بالابردن کیفیت زندگی استفاده کرد.

اگر آرزوی‌تان این است که بتوانید آرامش بیش‌تری در زندگی‌تان داشته باشید، اشتهای‌تان را بالا ببرید یا مهار کنید، یا در یک روز خاص روحیه‌تان را بالا ببرید، راه‌حل شاید تنها یک گام با شما فاصله دارد. مطالعات نشان می‌دهد که عطرها و رایحه‌های مختلف می‌توانند دردهای جسمی و روحی و غم‌ و اندوه ما را تسکین دهند.

دوست دارید امتحان کنید؟ بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های عرضه‌ی مواد آرایشی بهداشتی، و حتی وسایل حمام و خواب و فروشگاه‌های خاص از رایحه‌درمانی استفاده می‌کنند. اگرچه فروشندگان اینترنتی عطردرمانی فراوانند، اما فروشگاه‌های واقعی عرضه محصولات مربوط به عطردرمانی ارجح هستند. به این دلیل که شما می‌توانید از تسترها استفاده کنید تا عطری که مناسب‌تان است را پیدا کنید.

  به‌کمک این متن می‌توانید عطردرمانی را بررسی کنید و خود را وارد دنیای عطردرمانی کنید.

 روغن‌های مهم و هم‌چنین روغن‌های ترکیبی مهم مزیت‌ها و خواص گوناگونی دارند. انتخاب شما به نتایجی که انتظار دارید دریافت کنید، بستگی دارد. برای مثال، اگر می‌خواهید اشتهای‌تان را کم کنید، از عطرهای “جنیفر لوپز” و “کارمن الکترا” استفاده کنید که در آن‌ها روغن گریپ‌فروت به‌کار رفته شده. گفته شده که اگر 15 دقیقه قبل از صرف هر وعده‌ی غذایی، روغن گریپ‌فروت را استشمام کنید، می‌توانید بدون رنج بردن از گرسنگی غذای کم‌تری بخورید.

   باید گفت، یک متخصص رایحه‌درمانی باتجربه، با ترکیب روغن‌های معطر مختلف می‌تواند تأثیرات بیش‌تری برای رویارویی با هدف خاصی دریافت کند، مشکل خاصی مانند کم کردن تنش و اضطراب‌های عصبی.

اصولاً، شما دوست دارید از عطری استفاده کنید که بتوان حملش کرد. ازطرفی، استفاده از روغن‌های معطر رقیق‌شده ممکن است به پوست‌تان آسیب برساند و آن را تحریک کند، بنابراین بهتر است که آن را با یک عطر قابل حمل و نقلی رقیق کنید که ریسک کم‌تری برای پوست‌تان دارد. اگر پوست حساسی دارید، اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از آن به مقدار گسترده روی پوست‌تان، مقدار خیلی کمی از آن را روی پوست‌تان می‌زنید (مثلاً قسمت داخلی مچ دست‌تان جای خوبی است). برخلاف روغن‌های معطر ویژه، عطرهای قابل حمل و نقل تنوع زیادی دارند، و شما ممکن است دوست داشته باشید که انواع مختلف آن را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک برای‌تان بهتر است.

 حالا که کمی با مزایای عطردرمانی آشنا شده‌اید، می‌توانید با خواص رایحه‌ها آشنا شوید…

  اسطوخودوس

اسطوخدوس، یکی از شناخته‌شده ترین گزینه‌ها برای کاهش استرس است، و هم‌چنین گزینه‌ی خیلی خوبی برای کمک به غلبه بر بی‌خوابی، سردردهای شدید، و افسردگی است.

توصیه: برای غلبه بر بی‌خوابی، روی بالشی بخوابید که عطر اسطوخدوس روی آن زده شده باشد.

نعنای هندی

اگر به آهنگ‌های فلاور چایلد در دهه‌ی شصت میلادی گوش کنید، نسیمی از عطر نعنای هندی را احساس می‌کنید و دچار حس نوستالوژی می‌شوید. این روغن معطر محبوب، درد و هم‌چنین حس غم و اندوه را برطرف می‌کند.

رز

اگر مادربزرگی دارید که عاشق عطر رز است، مطمئن باشید که دلیل خیلی خوبی دارد. عطر رز را نزدیک خود داشته باشید تا بتوانید بر استرس و مشکلات قبل از شروع عادت ماهیانه غلبه کنید.

جعفری، مریم گلی و رزماری

اگر مشکل حافظه دارید، فقط از رزماری و مریم گلی استفاده کنید. هردوی این‌ها برای وقتی که نمی‌توانید به‌یاد بیاورید و چیزی را فراموش کرده‌اید، به‌دردتان می‌خورد.

درخت مرمکی

اگر قرارملاقات مهمی دارید و اضطراب زیادی دارید، به‌جای خوردن شیرینی برای کاهش استرس، از عطر دل‌پذیر درخت مرمکی استفاده کنید تا خودتان را تقویت و آماده کنید! عطر درخت مرمکی می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکز داشته باشید و به خود قدرت دهید.

ریحان

وقتی احساس خستگی می‌کنید و نمی‌توانید تمرکز کنید، راه‌حل شما، عطر ریحان است. با عطر ریحان، ذهن‌تان را تقویت کنید و روح و روان‌تان را جلا دهید!

ترجمه : فال نما 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *