مشخصات متولد خرداد: خرداد

۱ خرداد - ۳۱ خرداد

۲۲ مه – ۲۱ ژوئن

  • سمبل: The Twin
  • المنت: هوا
  • گروه: Emotional
  • قطب: Positive
  • سیاره: Mercury
  • مشخصه مورب: Mutable
  • قانون خانه: Third
  • رنگ: سبز
  • سنگ شانس: Agate
  • نشانه مقابل: Sagittarius
  • نشانه چینی: اسب
همه فن حریف بودن برای این نماد دوتایی حیاتی است. رُک و تیزهوش است. شخصیت متولد جوزا دو بُعد متمایز دارد و شما هیچ وقت نمی دانید با کدامیک روبرو خواهید شد. جوزا از یک طرف می تواند خوش معاشرت، لَوند، خوش سخن و خوشگذران باشد. اما هنگامی که شخصیت دیگر ظاهر می شود، متفکر، جدی، بی قرار و حتی مردد می شود. هر دو بُعد شخصیتی توانایی سازگاری با شرایط را دارند و این ارتباط با آنها را خوشایند می سازد. هنگامی که با متولد جوزا سر و کار دارید، خستگی بی معنی است.
عاشق خوشگذرانی است و همیشه برای چالش های فکری آماده است. متولد جوزا یک عاشق پرحرارت است. گفتگوهای کوتاهی که پیش از رابطه های عاشقانه کوتاه به میان می آیند به اندازه برقراری ارتباط واقعی برای این نماد مهم هستند. در بذله گویی هیچ کس جلودارش نیست. لوند و کنجکاو است. متولد جوزا با عاشق پیشه های زیادی وقت می گذراند تا زمانی که کسی که در انرژی و هوش هم سطح خودش باشد را پیدا کند. متولد جوزا برای اینکه حس رضایت کامل را داشته باشد باید هیجان، تنوع و انگیزش را تجربه کند. اما هنگامی که نیمه گم شده اش پیدا شد، می تواند عمری در یک سبک زندگی دو نفره آرام بگیرد.
متولدین جوزا اجتماعی و عاشق وقت گذراندن با دوستان و خانواده هستند. بعضی اوقات این نماد خوش معاشرت به کارهایی مثل بانجی جامپینگ تمایل دارد، و گاهی ترجیح می دهد در خانه بنشیند و ورق بازی کند. در هر صورت، دوستان متعددی دارند. افرادی که از نظر هوشی با متولدین جوزا سازگار هستند و به تنوع عشق می روزند، برای دوستی با آنها از هیچ کاری مضایقه نمی کنند. یک ویژگی که آنها در دیگران به دنبال آن هستند، توانایی برقراری ارتباط است. آنها عاشق صحبت کردن و کسب بینش و فراست از دیگران هستند. اگر گفتگو جریان نداشته باشد، متولد جوزا به سرعت احساس خستگی و کسالت می کند. اعضای خانواده مهم هستند، مخصوصا آنهایی که از نظر ذهنی با او همسو باشند. برای متولدین جوزا دوستی با خواهر و برادر معمول است و زمانی که با هم می گذرانند را مغتنم می شمارند. گاهی عمل به مسئولیت های خانوادگی می تواند برای آنها چالش باشد، اما تقریبا همیشه از پس آن بر می آیند.
مناسب ترین مشاغل برای یک جوزا آنهایی هستند که قوه عقلانی او را به جنب و جوش وا می دارند. عبارت کلیدی این نماد، "من فکر می کنم" است. متولدین جوزا خلاق و اغلب دوستدار ادبیات هستند. این مهم است که کاری که خود را به انجام آن متعهد می کنند پویا و چالش برانگیز باشد تا خستگی و کسالت جایی در آن نداشته باشد. مشاغلی مانند تدریس، منتقد، گزارشگر، مُبلغ مذهبی یا وکیل مناسب این نماد هستند. هر بستری که فضایی برای صحبت کردن به آنها بدهد از همه بهتر است! حرفه فروشندگی یک گزینه عالی دیگر است. می توان انتظار مشاهده ابزارهای متعددی برای ارتباط در اطراف این نماد داشت، مثلا کامپیوترهای جیبی، لپ تاپ و تلفن همراه. تولید ایده های جدید و حل مساله، حوزه های دیگری هستند که متولدین جوزا در آن می درخشند. تصمیم گیری بین واقعیات و لذات می تواند برای متولد جوزا کار دشواری باشد. در حالیکه پول یک مصیبت ضروری است، بیشتر آنها نگرانی زیادی درباره منبع درآمد خود ندارند. آنها زیاد روی حساب و کتاب فکر نمی کنند، با این وجود به خوبی از پس امور مالی خود برمی آیند. بیشتر این به خاطر انعطاف پذیری متولدین جوزا است.

نقاط قوت

کنجکاوی، توانایی به اشتراک گذاری ایده ها، تطبیق پذیر، پر عاطفه و مهربان.

نقاط ضعف

پراکندن انرژی خود در کارهای متعدد در یک زمان، ناپایدار در عشق، دلواپس و نگران، دامنه توجه کوتاه.

دوست دارد

چشم های گویا، فرز، سرزنده، اغلب ریز اندام، ویژگیهای یک شخصیت فرهیخته را داراست.

دوست ندارد

تکرار و روزمرگی، تنهایی، محدودیت

بهترین محیط

محله های شلوغ، مکانهایی که مردم برای صحبت های بی اهمیت دور هم جمع می شوند، کتابفروشی، موزه.

نشانه ها