معرفی

طالع بینی چینی بر تقویم قمری چینی که طولانی تری گاهشمار در تاریخ بشر است تکیه دارد. آغاز تقویم چینی به سال 2637 قبل از میلاد مسیح باز می گردد.
طالع بینی چینی مبتنی بر 12 نماد با نام های حیوانات است که هر یک نماینده یک سال قمری هستند. بر اساس افسانه ها، پیش از آنکه بودای بزرگ زمین را ترک کند، همه حیوانات را فراخواند. تنها دوازده حیوان برای وداع با او به نزدش آمدند. او به عنوان پاداش، به همان ترتیبی که حاضر شده بودند هر سالی را به نام یکی از آنها نامگذاری کرد. سال اول به نام موش و سالهای بعد به ترتیب به نام های گاو نر، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک نامگذاری شدند.
هر کدام از این حیوانات نماینده ویژگیهای متفاوت و انرژیهایی با ویژگی های متفاوت هستند. هیچ یک از این ویژگی ها بد یا منفی نیستند، با این وجود، اگر فردی نوعی از زندگی را انتخاب کند که طی آن هیچ تلاشی برای بهبود خود نکند، در این صورت هر یک از نمادهای طالع بینی می تواند برخی از نقاط ضعف شخصیتی را آشکار کند.
ویژگیهای نمادی که حکمفرمای سالی بوده که فردی در آن به دنیا آمده است، تاثیر زیادی بر زندگی آن فرد می گذارد.
دوازده سال که هر یک متعلق به یکی از نمادهای طالع بینی است یک دوره کوچک و ساده را تشکیل می دهند. مجموعه ای از پنج دوره کوچک یک دوره کامل را می سازد که 60 سال طول می کشد. اولین دوره در سال 2637 قبل از میلاد آغاز شد. دوره هفتاد و هشتم که ما اکنون در آن زندگی می کنیم در فوریه 1984 آغاز شده و در فوریه سال 2044 به پایان خواهد رسید.
سال قمری 291 روز دارد و به دوازده ماه تقسیم شده است. هر دو سال و نیم یکبار برای تنظیم تقویم، یک ماه به سال اضافه می شود. افزوده شدن این ماه در سال سوم یک سال کبیسه ایجاد می کند. برای تطبیق آسان، آغاز هر ماه قمری برابر با تاریخ طلوع ماه جدید در تقویم غربی است.
گروه ما برای راحتی شما مجموعه ای از مقالات را برای هر و همه نمادهای طالع بینی چینی گردآوری کرده است. با وجود اینکه ما مشاوره فردی ارائه نمی دهیم، اطمینان داریم اطلاعات کافی برای طالع بینی خودتان، اعضای خانواده و شاید تعدادی از همکاران و حتی رئیس تان را پیدا خواهید کرد. در هر صورت هنگامی که می بینید چقدر درک و همراهی با ما آسان است حتما از همراهی با ما لذت خواهید برد و بر لب هایتان لبخند خواهد نشست.